reede, 22. august 2014

Sa tead, et tunned end kui kodus, kui hakkad pidevalt eesti keeles rääkima...

Võtsin ka end taaskord kokku ja sundisin end siia kirjutama- okei, mitte nii hullusti pole see asi, aga tohutult raske on midagi kirjutada, kui enda jaoks tundub päev-päevalt kõik juba üpris samasugune.

Koolist rääkides nii palju, et tegin ära oma esimese testi siin- inglise keeles. Tulemust ei tea, aga eks siis hiljem näha ole. Muidu koolis läheb nii-naa, sest keele taga on ikka palju asju kinni. Üks päev kui oli portugali-inglise keelne vestlus klassiõega, siis tahtmatult tikkusid eesti keelsed sõnad suust tulema ning inglise keelt ei suutnud enam rääkida.
Lisaks sellele on mu koolis, ja ka mujal siin, minul väga suur tähelepanu: heledad juuksed, sinakad silmad jne. Aga vahel on uskumatu, kui klassiuks paokile läheb ja kaks noorema klassi tüdrukut lehvitavad mulle nagu hullud. Tulevad tihti rääkima ja tõmbavad mind eri suundades ja üritavad siis midagi mulle portugali keeles selgeks teha.

Koolist veel see, et kas on mõtet kooli erinevuste(Eesti-Brasiilia) kohta teha postitus või on see juba kõikides blogides nii puust ja punaselt selgeks tehtud?

Kuna ma juba tähelepanu peale üle läksin, siis veel mõni näide: autoga sõites on inimesi, kes praktiliselt oma pea autoaknast välja panevad ja järgi vaatavad. Eile kui Tainága tänaval jalutasime, siis üks mees sõitis rattaga mööda ja järsku jäi mulle otsa vaatama väga kauaks- hea on, et avariid ei juhtunud. Ja probleem ongi, et kui ma hakkan selle üle naerma, siis nad arvavad, et ma naeratan neile, ja nad vaatavad edasi.. 

Sujuvalt ühelt teemalt teisele, kuid räägiks/kommenteeriks veidi siinset liiklust. Ja ma pean ütlema, et see on päris õudne. Juba tänavate olukord pole kiita- teede mõttes. Siin on tohutult tohutult palju "magavaid politseinike"(need künkakesed, millest üle sõitmiseks peaks hoo maha võtma) ja see minu arust natuke takistab liiklust, sest neid on niiiiiiiii palju. Aga see selleks. Kaherattalistega sõidetakse siin ka väga palju ja pidevalt on oht, et auto jalgratturile otsa võib sõita, sest autode vahel sõidetakse väga mitte ettevaatlikult. 

"Väike naljakild ka, mis minult küsitud":
"Eestis busse on?"
"Jaa?"
"Üks või kaks?"

Nii, mis ma veel siis oskan rääkida. Eile käisin Tainága väljas ja lobisesime ja olime niisama. Täna koolis ei käinud, sest seadsime isa ja õega(vabandust, aga ei jaksa koguaeg sõna host nende ette kirjutada) Ilheuse poole, et saada ühele poole mu elamisloaga- nii palju siis sellest, sest üks dokument oli siiski meil puudu ja peame millalgi tagasi uuesti minema. 

Kella neljapaiku läksin shopping mall'i, kus sain Camyle ja Laraga kokku. Hiljem tuli Tainá ka ja läksime sööma. Siin on keset seda shopingu kohta suur ala, kus on lauad ja seal on tohutult söögikohti. Mõtlesime koguaeg, et miks täna nii palju inimesi seal.. kuni lavale astus keegi(ei saanud aru), kes võitis vist mingi laulusaate Brasiilias. Tüdrukud kilkasid ja olid väga sillas- ilmselt sama hullult, okei mitte päris nii hullult, kui ma oleks One Directioni kontserdil.. Läksime sealt ära ja jalutasime, jutustasime ja leidsime end lõpuks jälle aeroshakest- armastan magusat nii väga! Üks kastitäis kohukesi kuluks marjaks ära.

Okei, nüüd vist piisavalt kirjutanud, videopostitusest nii palju, et filmisin täna ainult autosõidul ehk see video oleks üpris pointless, aga varsti panen ehk kokku ja ülesse selle ning jagan teiega, et näeksite neid tänavaid, maju jne- ei tea kui huvitav see just on, aga hea seegi. 

Homme-laupäeval saab mul kaks nädalat hostfamilys oldud ning varsti varsti on juba 5.september ehk kuu aega Brasiilias. Avaldan vähe PERSONAALSEMAT infot ka ehk kõik on tegelt nii hästi, et mul kn siin olnud ainult üks-pisike pisarate valamine, samal ajal kui tean teisi kelle jaoks on see raskem. Aga we are strong and we are enjoying this year! 

Ja uskumatu kuidas mul siin perega vedanud, olen nii tänulik, et vabast tahtest "vaeva nähakse" ja kõik on super! 
Sõpradest(mainin CAMYLE, LARA JA TAINÁ) ei hakka rääkimagi. Camyle tahab väga, et portugali keele selgeks saaksin ja juba see pärast hakkan üritama veel rohkem. Ja koju jõudes Lara tänas mind, nagu lihtsalt selle eest, et nendega aega veetsin, aga tegelt peaksin ma neid tänama, et nad viitsivad minuga suhelda, kui kõigest aru ei saa jne. Ääretult lahedad tüdrukud mul igatahes! Lubasid mulle Eestisse külla ka ükskord tulla, can't wait! Aa, ja Camyles peitub eestlane ma arvan, sest ta eesti keele hääldus on väääga hea. 

Okei, too much text. Boa noite siit poolt ümmargust planeeti ja öelge arvamus kooli erinevuste kohta ja siis alaaaati pakkuge ideid millest rohkem ja detailsemalt kirjutada. 

Kaisa


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar