teisipäev, 12. august 2014

Kool-kool

Mu lühimälu on uskumatult lühike seega ma ei kirjuta päevade kaupa, vaid üldiselt mis teinud olen.

Üks päev käisime kaubanduskeskuses, sest kui koolis on pikad püksid kohustuslikud, siis ikka jätab Kaisa need Eestisse voodi peale. Kaubanduskeskus meenutas miskipärast Soomet ja seal tundus olevat väga palju lahedaid poode, aga eks neid on aega siin läbi käia küll. 

Olen kohtunud juba paljude sugulastega ja ühel õhtul käis külas ka inglise keelt rääkiv sugulane Dudu. Hea oli rääkida nii, et keegi aru ka saab mida öelda tahad. Istusime kõik voodil ja mängisime dominod, rääkisime ning sõime eesti shokolaadinja ausalt öeldes ei olnud küll sellist tunnet, et nad on (tegelikult ju) üpris võõrad inimesed. 

Ja nüüd kardetuim asi- esimene koolipäev.

Kooli lähen ja koolist tulen õega koos autoga. Kui esimesel päeval jõudsime läksime otse ühe õpetaja juurde ja kui ta sai aru, et portugali keelt ma ei mõista, siis kutsus ta väga head inglise keelt kõneleva Tainá. Ma ei olegi õega samas klassis, vaid ikka endavanustega. Tainága klassi astudes hakkasid kõik plaksutama hullult ja olid väga excited. Tundidest midagi eriti aru ei saanud, aga eks ühel päeval saan. Küsiti palju küsimusi ja vaadati alati järele- mida juhtub siin koguaeg. Igatahes. Klassis on ~25 inimest ja  kool algab kell 7. Klassiga on mul tohutult vedanud, sest inimesed on nii abivalmid ja sõbralikud ja lahedad! Koolist veel nii palju, et õpilased on alati ühes klassis ja õpetaja vahetub ainult. Klassis istu praktiliselt seal kus heaks arvad: siin on laud ja tool teineteise külge kinnitatud ja neid kerge liigutada. Tunnis 80% ajast õpilased räägivad omavahel, kuid samas on ka tunde kus on pikemat aega haudvaikus. 

Täna(teisel koolipäeval 12.08) viisin kooli eesti kommi ja neile maitses! Yay! Sain täna ka koolivormi- ehk ainult pluusi. Kurb, et kogu koolivormi selles koolis pole- ja kes ei teadnud siis käin Itabuna Sistema kolledžis(2.klassis). Täna tutvustati mulle üht õpetajat kelle lapselaps Eestis käinud ning ta ütles, et ilmtingimata tahab, et me kindlasti tuttavaks saaks. 

Sain maitsa ka brasiilia rahvustoitu ja see oli väga hea! Siin on oad palju-palju paremad, kui seal kaugel, kus seminar toimus. 
Lisaks sellele sain avastada ka veidi Itabuna linna, sest käisime õega koertega jalutamas. Lõppes see muidugi sellega, et tulime autoga koju, sest üks koertest oli nii laisk, et ei kõndinud vaid lohises rihma otsas või enamus ajast jäin suvalises kohas pikali. Nüüd on mul ka olemas Brasiilia number niiet kõik loksub paika siinpool porilompi. Kuigi samas pole ma endiselt ajavahega harjunud ja olen pidevalt vâsinud, sest uus keel ja kõik väsitab tohutult.

Palju väga lambist juttu ja tundub, et see blogi pidamis asi pole väga mina siiski. PS! Nädal aega Brasiilias sai täna täis! Pildid tulevad ka ausalt varsti! 

Stay tuned! 

Kaisa

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar